Kolczatka jest konstrukcją spawaną i galwanizowaną, wykonaną z profili oraz blachy stalowej o grubości 6mm. W jej wnętrzu znajduje się ułożyskowany wałek o średnicy 28mm, z zamontowanymi co 100mm kolcami ze stali galwanizowanej, o długości 80mm i przekroju 14mm. Niezawodność ruchu kolców zapewniają łożyska kulkowe. Wierzchnią pokrywę kolczatki, osadzono na zawiasach i wykonano z blachy ryflowanej, zmniejszającej poślizg kół pojazdu. Ze względu na duże siły działające na kolczatkę w czasie przejazdu, powinna zostać zamocowana do mocnego i trwałego podłoża. Dlatego zaleca się wykonanie wylewek fundamentowych z betonu klasy min. B25 o szerokości 550mm i głębokości między 1100mm a 1200 mm poza strefą przemarzania gruntu (ale nie mniej niż 200 mm). Kolczatki montowane są do podłoża przy pomocy stalowych kołków rozporowych.
Malowana - osobowa Malowana przeznaczona dla samochodów osobowych. |
Malowana - ciężarowa Malowana przeznaczona dla samochodów ciężarowych, dopuszczalny nacisk 8 ton na jedną oś. |
Ocynkowana - osobowa Ocynkowana przeznaczona dla samochodów osobowych. |
Ocynkowana - ciężarowa Ocynkowana przeznaczona dla samochodów ciężarowych, dopuszczalny nacisk 8 ton na jedną oś. |
Ocynkowana, podziemna Malowana przeznaczona dla samochodów ciężarowych, dopuszczalny nacisk 8 ton na jedną oś. |
Dla samochodów ciężarowych Dla samochodów ciężarowych |